سئو چیست؟ راهنمای سئو سایت به زبان ساده

سئو چیست؟ راهنمای سئو سایت به زبان ساده

دنیای سئو به قدری پیچ و تاب دارد که هر کسی واردش می‌شود، ناگزیر است تا آخرش ادامه دهد. با اینکه بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو انتهایی ندارد اما شما برای درک عمیق این مفهوم نسبتاً پیچیده! باید تجربه و دانش کافی به دست آورید. بهینه سازی موتورهای جستجو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و هزاران نکته ریز و درشت دیگر است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید وبسایت خود را در میان نتایج برتر گوگل بالا بیاورید. راهنمای سئو ما به شما کمک می‌کند تا معنای بهینه سئو را درک کنید تا بتوانید از این ابزار مفید برای توسعه کسب و کار، فروش محصولات و ارائه خدمات خود به مخاطبان هدفتان استفاده کنید.

تعریف سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت «Search Engine Optimization» است که به تمام کارهای مربوط به بهینه‌ سازی وبسایت‌ها برای افزایش دیده شدن و بالا بردن رتبه صفحات در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، بینگ و غیره اشاره دارد. سئو موارد زیادی را شامل می‌شود که اغلب به روش جستجوی کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ)، تولید محتوا، لینک سازی و سایر عوامل تقسیم می‌شود که به طور مفصل در ادامه مقاله با آنها آشنا خواهیم شد. از آنجایی که گوگل بیشترین سهم جستجوی را در وب دارد، همه ما به این موتور جستجو بزرگ اهمیت می‌دهیم و نتایج آن را بیش از سایر موتورهای جستجو معتبر می‌دانیم.

تعریف سئواهمیت سئو

ابتدا باید بدانیم که مردم تمام اطلاعات را در اینترنت جستجو می‌کنند. جستجو دیگر محدود به کامپیوتر‌ها و حتی تلفن‌های همراه نیست، اکنون باید ساعت، عینک و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های هوشمند را نیز در این بخش گنجاند. از آنجایی که جستجو برای افراد به اشکال مختلف اعم از صوتی، متنی یا حتی ویدئویی ضروری است، بهینه سازی یک سایت برای افزایش رتبه در نتایج جستجوی بسیار مهم است. با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه‌های جدید، مقوله «جستجو یا سرچ» همیشه ثابت است، به شرطی که محتوای خوبی را تهیه کرده باشید که نیازهای کاربر را برآورده کند و عوامل مختلف سئو را در خود داشته باشد.

سئو دنیایی است که همیشه در حال تغییر است، آنچه اکنون بهتر است شاید فردا مناسب نباشد.

مزایای سئو

با داشتن 53.3 درصد از کل ترافیک وبسایت، جستجوی ارگانیک به بخش مهمی از بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. ترافیک ارگانیک چشم انداز بالایی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران یا مشتریان وفادار شما به ارمغان می‌آورد. با این حال، هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما آسان نیست و اینجاست که سئو وارد عمل می‌شود. با سئو می‌توانید بخش‌های مختلف وبسایت را متناسب با معیارهای مختلف الگوریتم‌های گوگل بهینه سازی کنید.

سئو مجموعه‌ای از استراتژی‌ها را ارائه می‌دهد که بر افزایش دیده شدن وبسایت در موتورهای جستجو تمرکز دارد. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، سایت شما بازدید بیشتری خواهد داشت. به خصوص برای کسب و کارها، بهینه سازی سئو سایت می‌تواند به برندینگ شما کمک کند و احتمالاً فروش و درآمدتان را افزایش دهد. الگوریتم گوگل فاکتورهای سئوی متعددی را در هنگام رتبه بندی وبسایت‌ها در نظر می‌گیرد. اگر وبسایت شما موفق شود در بالای صفحات نتایج موتور جستجو موقعیتی کسب کند، می‌تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار برند یا کسب و کار شما کمک زیادی کند.

یکی از مهمترین مزایای سئو این است که می‌تواند به سرعت ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد. در ادامه به برخی دیگر از مزایای مهم سئو اشاره می‌کنیم:

  • دید آنلاین را بهبود می‌بخشد و ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند. با یک سایت بهینه شده، شانس بسیار بیشتری برای افزایش تعداد بازدیدکنندگانی خواهید داشت.
  • مطمئن خواهید شد که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی دارید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه بتوانند کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.
  • وقتی رتبه بالایی کسب می‌کنید، این امکان را دارید ترافیک بیشتری دریافت کنید، وفاداری مشتری را به حداکثر برسانید و آگاهی از برند را افزایش دهید. یک صفحه وب بهینه شده به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای تبلیغات آفلاین، درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • به بهبود رتبه فروشگاهی شما در جستجوهای محلی کمک می‌کند. با بهینه سازی وبسایت خود و استفاده از تکنیک‌های سئوی محلی می‌توانید زمانی که مشتریان به دنبال کسب و کارهایی شبیه به شما هستند، در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید. این مهم به افزایش تعداد مشتریانی که به فروشگاه شما می‌آیند یا با شما تماس می‌گیرند کمک می‌کند.

مزایای سئوسئو چگونه کار می‌کند؟

سئو به این معناست که باید کارهای زیادی انجام دهید تا وبسایت خود را در رتبه اول موتورهای جستجو قرار دهید و ترافیک ارگانیک زیادی را از نتایج جستجو دریافت کنید. گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های جستجوی خود را به روز می‌کند که همین امر بهینه سازی برای موتورهای جستجو را برای همه به نبردی سخت تبدیل کرده است. پس اطلاع از جدیدترین مطالب و به روز رسانی‌ها در دنیای سئو امری ضروری است.

معمولاً در سئو یک سؤال تکراری می‌شنویم: «مهم‌ترین عامل در بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ و آیا عاملی وجود دارد که از دیگری مهمتر باشد؟» پاسخ منفی است زیرا به احتمال زیاد، همه جنبه‌های سئو برای رسیدن به موفقیت ضروری هستند و ما نباید به یکی از آنها توجه بیشتری نشان دهیم.

باور به این نکته ضروری است که استراتژی‌های سئو به طور مداوم در حال تغییر هستند و آنچه امروز استفاده می‌شود ممکن است بعد از چند ماه کاربردی نباشد. بنابراین همانطور که می‌گویند، «محتوا پادشاه است»، محتوای با کیفیت حتی با تغییر الگوریتم‌ها و استراتژی‌های موتورهای جستجو همیشه برگ برنده است.

موتورهای جستجو چگونه عمل می‌کنند؟

برای درک بهتر سئو باید بدانیم موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند. روزانه، موتورهای جستجو میلیون‌ها صفحه وب را بررسی می‌کنند تا اطلاعات مناسب برای هر جستجو ارائه دهند. هدف آنها ارائه بهترین نتایج برای جستجوهای مختلف است. هنگامی که یک مقاله یا حتی یک ویدیو را در وبسایت خود منتشر می‌کنید، گوگل و سایر موتورهای جستجو در این صفحات می‌خزند تا داده‌های مربوط به آنها را جمع آوری کنند.

سپس داده‌های ذخیره شده را در موتور جستجوی خود فهرست می‌کنند تا در صورت نیاز بازیابی شوند. وقتی شخصی جستجویی را انجام می‌دهد، موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم‌های خود و نمایش آن به کاربر، بهترین نتیجه را از فهرست صفحات وب خود پیدا می‌کنند. بنابراین باید سعی کنید در صفحه اول گوگل باشید.

مراحل انجام سئو چگونه است؟

بهینه سازی موتورهای جستجو به سه مرحله تقسیم می‌شود:

1- سئوی داخلی (On-Page SEO)

سئوی داخلی به منظور بهبود شرایط داخل سایت در نظر گرفته می‌شود و از موارد اولیه و مهم برای پیاده سازی سئوی سایت است. سئوی درون صفحه برای کمک به موتورهای جستجو برای شناسایی موضوعات مرتبط با جستجوی وب کاربر مهم است. اگر برای استراتژی‌های درون صفحه تلاش کنید، ترافیک و میزان جستجوی خود را افزایش خواهید داد. ممکن است برخی فکر کنند که بهینه سازی سئوی داخلی به توزیع کلمات کلیدی در متن محدود می‌شود اما این مفهوم چیزی فراتر از کلمات کلیدی است.فاکتورهای رتبه بندی سئوی داخلی عبارتند از:

  • کلمات کلیدی
  • تولید محتوا
  • سئو E-A-T
  • بهینه سازی تگ عنوان
  • توضیحات متا
  • بهینه سازی تصویر
  • لینک سازی داخلی

این عناصر را به صورت ساده برای شما شرح می‌دهیم:

مراحل انجام سئو چگونه است؟کلمات کلیدی

شما می‌خواهید اصول تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی خوب را بیاموزید. علیرغم به روز رسانی‌های مداوم در فرآیند سئو، تحقیق کلمات کلیدی همچنان یکی از وظایف ضروری سئو است. کلمه کلیدی چیزی است که شخص در موتورهای جستجوی سرچ می‌کند. به عنوان مثال، هنگامی که شما عبارت «مشخصات آیفون 13» را سرچ می‌کنید، این عبارت یک کلمه کلیدی محسوب می‌شود. اگر بتوانید از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود به صورت حرفه‌ای بهره برداری کنید، پایه محکمی برای سایت خود و فرآیند بهینه سازی موتور جستجو خواهید ساخت.

چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم؟

می توانید از ابزارهای جستجوی رایگان مانند تبلیغات گوگل یا پولی مانند «Ahrefs» و «SEMrush» برای کلمه کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی بلند معمولاً برای تسهیل رقابت و رتبه بندی هنگام راه اندازی یک وبسایت جدید هدف قرار می‌گیرند. درحقیقت، «کلمات کلیدی دم بلند می‌توانند فرصتی برای ارتباط با مشتریان بالقوه فراهم کنند.»

اما کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ کلمات یا عباراتی هستند که معمولاً نرخ جستجو و رقابت پایین دارند اما می‌تواند نرخ بازدید قابل توجهی داشته باشند. به عنوان مثال، کاربری عبارت «خرید آیفون مشکی 64 گیگ» را جستجو می‌کند. او به خوبی می داند چه مدل آیفون، چه رنگی و چه ظرفیتی را می‌خواهد. اما اگر همین کاربر کلمه «خرید آیفون» را جستجو کند، مشخص نیست دقیقاً چه نوع مدل، چه رنگ و چه ظرفیتی را می‌خواهد.

اگر «کنسول سرچ گوگل» را باز کنید و کلمات جستجو شده را در «نتایج سرچ» ببینید، متوجه خواهید شد که بیشتر عباراتی که مردم جستجو می‌کنند، عبارت‌های دم بلند هستند. با توجه به تجزیه و تحلیل وبسایت «Backlinko» از 306 میلیون کلمه کلیدی، 91.8 درصد شامل جستجو کلمات دم بلند هستند. اگر به فکر ایجاد یک برنامه محتوایی هستید، باید با کلمات طولانی شروع کنید که رقابت با آنها برای به دست آوردن ترافیک سایت آسان است.

کشف و جستجوی کلمات دم بلند بسیار آسان است و شما می‌توانید لیستی از کلمات ضروری را از طریق چندین مرحله ساده تهیه کنید. ابتدا از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی استفاده کنید (در بالا چند ابزار را معرفی کردیم). هنگامی که کلمه‌ای را برای تجزیه و تحلیل در یکی از ابزارها قرار می‌دهید، نتیجه تحقیق را مرتب کنید و لیستی از کلماتی که بیش از سه کلمه هستند تهیه کنید.

از شر هر کلمه‌ای که هدف کاربر را برآورده نمی‌کند خلاص شوید و بر اساس کلمات انتخابی خود محتوا تولید کنید. اگر برای مثال عبارت «تغذیه کودک» را هدف قرار دهید، فهرست کلمات هدف شما به صورت زیر خواهند بود:

  • برنامه تغذیه نوزاد 12 ماهه
  • برنامه تغذیه کودک از ماه اول تا ماه پنجم
  • بهترین غذا برای تغذیه کودک کدام است؟

حال ایده گرفتید؟ بیایید به سراغ عنصر بعدی یعنی نوشتن محتوا برویم.

هرگز از این واقعیت غافل نشوید که همه سیگنال‌های رتبه بندی SEO حول محتوای خاص و یونیک می‌چرخد.

 تولید محتوا

محتوا سلطان سئو است و پایه و اساس هر وبسایتی است. درحقیقت، محتوا ستون فقرات سئو است و نوشتن محتوای با کیفیت بالا حیاتی‌ترین گام در بهبود وضعیت وبسایت است. وقتی با موفقیت به این مرحله رسیدید، بقیه عوامل را بررسی کنید. هنگام نوشتن محتوای خود باید کلمات کلیدی را به درستی در بدنه محتوا و با استفاده از کلمات مرتبط و مترادف توزیع کنید. به نکات زیر توجه کنید:

  • کلمات کلیدی را در توضیحات متا و عنوان مقاله قرار دهید تا کاربر تشویق به کلیک بر روی صفحات شما شود.
  • به توضیحات متا ترجیحا 150 کاراکتر تجاوز نکنید.
  • محتوا باید واضح، مختصر و روان باشد.
  • در محتوای خود به موضوعات مرتبط در سایتتان لینک داخلی بدهید.
  • از سوالات متداول در پایان مقاله خود استفاده کنید.
  • هنگام نوشتن با مخاطب هدف خود صحبت کنید و از جملات پیچیده استفاده نکنید.
  • گنجاندن تصاویر بهینه و فشرده (با حجم کم) برای ارتقای محتوا را فراموش نکنید.

1- سئوی داخلی (On-Page SEO)سئوی E-A-T

این موضوع اعتماد گوگل به سایت و فرآیندی برای ارزیابی سایت و سازنده محتوا است. وقتی محتوای باکیفیت ایجاد می‌کنید، در گوگل رتبه بالایی کسب می‌کنید. از این طریق گوگل برای صاحبان سایت‌هایی که محتوای قابل اعتماد و ارزشمند ارائه می‌کنند، پاداشی در نظر می‌گیرد. گوگل در ارزیابی خود از معیارهای مختلفی از جمله تخصص (Expertise)، اعتماد (Trustworthiness) و اقتدار (Authoritativeness) استفاده می‌کند.

این معیارها اعتبار سایت شما را در نتایج جستجوها نشان می‌دهند. دسترسی مداوم کاربر به سایت برای به دست آوردن اطلاعات خاص و دقیق به این معناست که شما منبع اعتماد گوگل و کاربران خود هستید. E-A-T همچنین شامل اشاره به منابع قابل اعتماد در وبسایت شماست، بنابراین استراتژی شما باید E-AT را در سئو در نظر بگیرد.

بهینه سازی تگ عنوان

عنوان هر صفحه در وبسایت در سئوی داخلی بسیار حیاتی است و بهبود آن در کنار سایر عوامل بهینه‌ سازی به تشویق کاربران برای کلیک بر روی لینک کمک می‌کند. عنوان هر چه جذاب‌تر و مرتبط‌‌تر باشد، کاربر را تشویق می‌کند که روی لینک کلیک کرده و وارد صفحه شود. اما در انتخاب و استفاده از تگ عنوان باید به نکات مهمی توجه کنید. اول اینکه هر عنوان مقاله می‌بایست یکبار استفاده شود. شما نمی‌توانید دو مقاله با عنوان: «راهنمای خرید گوشی موبایل» داشته باشید.

دانستن نیت کاربران نیز بسیار مهم است. هدف عنوان مقاله مطابقت با عبارت مورد استفاده کاربر در زمان سرچ است. همچین در هنگام نوشتن تگ عنوان، به خاطر داشته باشید که گوگل عنوان را به حدود 70 کاراکتر محدود کرده است و بهتر خواهد بود از این کاراکترها تجاوز نکنید.

توضیحات متا

توضیحات متا یک تگ html است که میانبر ساده‌ای برای محتوای صفحه در اختیار کاربر و موتورهای جستجو قرار می‌دهد و در زیر عنوان صفحه اصلی در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. معمولاً در میان برخی افراد در مورد اهمیت توضیحات متا سردرگمی وجود دارد! گوگل اعلام کرده است که دیگر در فرآیند رتبه بندی به توضیحات متا اهمیت نمی‌دهد. اما نوشتن یک توضیحات متا جذاب برای صفحه‌ای که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، نرخ کلیک و در نتیجه ترافیک را افزایش می‌دهد.

اگر صفحه شما در سه نتیجه برتر بود و نرخ کلیک ضعیفی دارد، بهینه سازی عنوان و توضیحات متا می‌توان به موفقیت شما کمک کند. توضیحات متا خود را به روشی منحصر به فرد و غیر تکراری بنویسید و از توضیحات سایت‌ها یا صفحات دیگر استفاده نکنید. کلمه کلیدی و کلمات مرتبط را در توضیحات متا قرار دهید.

فقط یادتان باشد، توضیحات متا به رتبه شما در موتورهای جستجو کمکی نمی ‌ند. با این حال، شما باید توضیحات متا را برای بهبود تجربه کاربری بنویسید تا کاربر را تشویق به کلیک روی لینک صفحه وبسایت شما کند. ما قبل‌تر هم اشاره کرده‌ایم که توضیحات متا کاربران را به کلیک کردن تشویق می‌کند و ترافیک وبسایت را بهبود می‌دهد.

توضیحات متابهینه سازی تصویر

اول از شما می‌پرسیم عکس‌هایتان را از کجا می‌گیرید؟ چگونه از آن در مقاله استفاده می‌کنید؟ بسیاری از افراد از سایت‌های مختلفی عکس می‌گیرند، آنها را آپلود می‌کنند و مستقیماً در محتوا جاسازی می‌کنند. این عمل به سئوی تصاویر کمک نمی‌کند. ما اهمیت و روش بهینه سازی موتور جستجوی تصاویر را به شما نشان خواهیم داد.

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. به‌ روزرسانی‌های اخیر گوگل اهمیت تجربه کاربری را نشان می‌دهند. تجربه کاربری چیزی که گوگل به آن اهمیت می‌دهد و به صفحات سایت رتبه بهتری می‌دهد.

چگونه تصاویر بهینه شده را به وب سایت اضافه می‌کنید؟

  • انتخاب قالب مناسب: عکس‌های با فرمت PNG بدون شک بالاترین کیفیت را دارند اما حجمشان زیاد است. در حالی که jpeg کیفیت و حجم کمتری دارد و محبوب‌تر است.
  • فشرده سازی تصاویر: برای این فرآیند می‌توانید از بسیاری از برنامه‌ها و وبسایت‌ها استفاده کنید. تصاویر 21 درصد از صفحه وب را تشکیل می‌دهند، بنابراین قبل از آپلود باید فشرده و کم حجم شوید.
  • ایجاد تصاویر منحصر به فرد: تصاویری را در سایت خود آپلود کنید که هیچ سایتی از آنها استفاده نکرده است. تصاویر یونیک همانطور که گفتیم به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.
  • تصاویر سازگار با موبایل: باید از تصاویر سازگار با موبایل استفاده کرد زیرا درصد جستجو از طریق گوشی همراه بسیار بیشتر از جستجو از طریق دسکتاپ است و همچنین تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.
  • نام گذاری تصویر: نام تصویر باید از کلمه کلیدی هدف گرفته شود که به گوگل و سایر خزنده‌های موتورهای جستجو در مورد محتوای تصویر هشدار می‌دهد.
  • متن جایگزین: شرح تصویر را به عنوان یک متن جایگزین (آلت عکس) بنویسید. عکس‌های بهینه ‌شده به شما کمک می‌کنند پس از مرتبط کردن آنها با کلمات کلیدی، رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.
  • اضافه کردن تصاویر به نقشه سایت: وجود عکس‌های شما در نقشه سایت، احتمال خزیدن و فهرست ‌بندی تصاویر شما توسط موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. به نوبه خود، تصاویر وبسایت شما در موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند که این منجر به افزایش ترافیک می‌شود.

توجه: افزونه «Yoast SEO» در وردپرس راه حل مناسبی برای نقشه سایت ارائه می‌دهد.

لینک سازی داخلی

یکی دیگر از موارد ضروری در سئوی داخلی این است که گوگل از لینک‌های داخلی به عنوان یک فاکتور مهم رتبه بندی استفاده می‌کند. لینک‌ها پیوندهای داخلی (پیوندهای بین صفحات در وب سایت شما) و پیوندهای خارجی (پیوندهای سایر وب سایت‌ها یا دامنه متفاوت) هستند. لینک‌هایی که به صفحات سایت اضافه می‌کنید منبعی از اعتماد و اعتبار هستند. وقتی لینک‌های مرتبط با موضوع یا لینک‌های خارجی حاوی اطلاعات تکمیل کننده محتوای خود را درج می‌کنید، اعتماد و اعتبار صفحه خود را در نزد گوگل افزایش می‌دهید.

لینک‌های داخلی پیوندهایی از یک صفحه مقاله به صفحه دیگر در همان سایت (یا دامنه) هستند. هنگامی که لینک سازی داخلی به صورت استراتژیک استفاده می‌شوند، سئو را بهبود می‌بخشند و عملکرد سایت را به طور کلی افزایش می‌دهند. هنگامی که محتوای جدیدی ایجاد می‌کنید، باید صفحه جدید را به یک صفحه قدیمی مرتبط کنید تا به خزنده‌ها کمک کرده محتوای جدید شما را کشف کنند. در سئو، صفحاتی که بک لینک داخلی ندارند، صفحات مرده هستند، بنابراین صفحات سایت باید به یکدیگر لینک شوند.

لینک سازی داخلی2- سئوی تکنیکال (Technical-SEO)

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اصطلاح «سئوی تکنیکال یا سئوی فنی» به چه معناست؟ این اصطلاحی است که به معنای بهبود عناصر فنی سایت برای اطمینان از دسترسی خزنده‌ها و نمایه سازی صفحات سایت است. سئوی فنی یکی از اصول اولیه در «بهینه سازی موتورهای جستجو» است و اهمیت آن کمتر از سئوی داخلی نیست. بهینه سازی فنی شامل موارد زیر است:

انتخاب هاست مناسب

اشکال مختلفی از سایت‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا وجود دارند و شاید رایج‌ترین آنها «وردپرس» باشند. در هر سیستم مدیریت محتوایی بدون شک به هاست نیاز خواهید داشت. انتخاب هاست مناسب مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها جلوگیری از خطاهای سرور و وقفه زمانی برای بالا آمدن سریع سایت است. هست ضعیف باعث می‌شود کاربر دوباره به گوگل بازگردد که این موضوع نرخ پرش (بانس ریت) بالایی را ثبت می‌کند که برای تجربه کاربری مفید نیست.

اگر میزبانی می‌خواهید که الزامات سئو را برآورده کرده و به شما در بهبود سئوی سایت کمک کند، باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • آپ تایم بالا: باید هاستی انتخاب کنید که حداقل 99.9 درصد آپ تایم را برای شما تضمین کند. آپ تایم بالا یعنی اینکه سایت همیشه برای کاربران قابل دسترس است.
  • موقعیت سرور: بدون شک داشتن هاست در کشور خود بهتر از میزبانی وب در کشور دیگری است.
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان: این ویژگی مهم است و باید از قبل سوال کنید که آیا‌ هاست به صورت خودکار از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند یا خیر.
  • گواهی SSL: مطمئن شوید که هاست شما یک گواهی SSL ارائه می‌دهد تا امنیت سایت را نشان دهد. اکثر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی این گواهی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.
  • تیم پشتیبانی: مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده در بحرانی‌ترین موقع می‌تواند به شما پشتیبانی دهد.

سئو ترکیبی از هنر و علم است که در آن هدف اصلی ایجاد اعتماد در کاربر است.

بهینه سازی URL

بسیاری فکر می‌کنند URL بی‌اهمیت است اما ساختار URL برای سئو ضروری است. پیکربندی ساختار URL می‌تواند یک ابزار قدرتمند سئو باشد.

در ادامه به چند نکته مهم برای پیکربندی URL اشاره می‌کنیم:

  • از کلمه کلیدی در URL استفاده کنید، یعنی باید کلمه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با کاربرانی که در جستجوی محتوا هستند، داشته باشد.
  • URL‌ را کوتاه کرده و از کلمات انگلیسی اضافی مانند a، to و غیره و در فارسی از کلماتی مانند از، در و سیر موارد استفاده نکنید، مانند «best-Nike-shoes» یا «خرید بهترین کفش نایکی.»
  • از خط تیره (-) استفاده کنید و از زیرخط (_) استفاده نکنید.
  • از افزودن تاریخ یک سال به عنوان خودداری کنید تا بتوانید پس از به روز رسانی محتوا از همان URL استفاده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که ‌URL‌ها روشی مناسب برای اطلاع بازدیدکنندگان بالقوه از محتوای یک صفحه وب هستند. اگرچه گوگل ‌URL‌ها را در نتایج گوگل نمایش نمی‌دهد اما موتورهای جستجوی محبوب دیگری مانند بینگ همچنان آنها را نشان می‌دهند. باید توجه داشته باشید که URL یک بهینه سازی جزئی است که در سئو نادیده گرفته می‌شود اما می‌تواند به رتبه بندی صفحات شما کمک کند.

بهینه سازی URLاستفاده از نقشه سایت XML

با توجه به آخرین به ‌روزرسانی در بهینه ‌سازی موتورهای جستجو، ایجاد و بهینه ‌سازی نقشه‌های سایت XML مهم است. بیایید ابتدا توضیح دهیم که نقشه‌های XML چیست:

«نقشه سایت XML فهرستی از URLهای وبسایت شما در اینترنت است که به موتور جستجو می‌گوید چه محتوایی برای سایت شما در دسترس می‌باشد و خزیدن و دسترسی به آن را آسان می‌کند.»

حالا چه نیازی به تهیه نقشه است؟

ساخت نقشه سایت مهم است زیرا گوگل یا هر موتور جستجویی نمی‌تواند صفحات شما را بدون ایندکس اولیه رتبه بندی کند و ایجاد نقشه سایت شما به خزنده‌ها امکان دسترسی به سایت شما را می‌دهد. چندین شکل از نقشه‌های XML وجود دارند اما برای سئو به چه چیزی نیاز دارید؟ برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند هر یک از نقشه‌های سایت شما را به طور همزمان پیدا کنند، به موارد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • فهرست نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای وب مستر بینگ ارسال کنید.
  • فقط صفحات مرتبط با سئو را در XML Maps بگنجانید.

نحوه ارسال نقشه سایت به گوگل چگونه است؟

اگر نقشه سایت را به صورت دستی تنظیم کنید، معمولاً مانند این «domain.com/sitemap.xml» است اما اگر از افزونه‌ای مانند «rank math یا Yoast SEO» استفاده می‌کنید، این افزونه‌ها نقشه سایت شما را می‌سازند. لطفاً توجه داشته باشید که پس از ارسال موفقیت آمیز نقشه سایت، باید گزارش‌های مربوط به این موضوع را در ابزارهای وب مستر کنسول سرچ گوگل دنبال کنید تا هر مشکلی در مورد ایندکس حل شود. شما می‌توانید با جستجوی فایل نقشه سایت با افزودن «sitemap.xml» یا «sitemap.html» به انتهای آدرس سایت خود، نقشه سایت را در مرورگر بررسی کنید.

متا روبات‌ها و برچسب‌های Robots.txt

فایل Robots فایلی است که شما تنظیم می‌کنید تا به خزنده‌های موتور جستجو بگویید که چه چیزی را بخزند. تنظیم متا تگ‌ها برای خزنده‌ها و فایل‌های «robots.txt» در بهینه سازی سئو بسیار مهم است. فایل‌های ربات، خزنده‌ها را به کل سایت هدایت می‌کنند. وجود یک فایل robots.txt در سایت راهی عالی برای بررسی یکپارچگی آن است. عملکرد وبسایت در نتایج جستجو باید به درستی کار کند. می‌توانید فایل robots.txt را برای هر وب‌سایتی با افزودن /robots.txt بعد از آدرس وب مانند زیر پیدا کنید:

www.mywebsite.com/robots.txt

متا روبات‌ها و برچسب‌های Robots.txtاصول ساخت فایل ربات چیست؟

ایجاد فایل ربات در فرآیند سئو بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو بر اساس آنچه که در فایل ربات سایت به آنها می‌گویید شروع به خزیدن می‌کنند. موارد زیر مهمترین اصولی هستند که باید هنگام ایجاد فایل در نظر بگیرید:

  • User-agent: * — ” این اولین خط در فایلtxt شما است که به خزنده‌ها توضیح می‌دهد که چه چیزی را می‌خواهید در سایت شما بخزند و ستاره کدی است که به همه خزنده‌ها در مورد این موضوع اطلاع می‌دهد.
  • User-agent: * — ” می‌خواهید خزنده گوگل چه چیزی را بخزد؟
  • Disallow: / —” مانع از خزیدن همه خزنده‌ها در کل سایت می‌شود.
  • Disallow: — به همه خزنده‌ها اجازه می‌دهد کل سایت را بخزند.
  • Disallow: /images/” به ربات‌ها می‌گوید که تمام تصاویر وبسایت شما را نادیده بگیرند.

برای ایجاد فایل ربات در وردپرس می‌توانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید. SEMrush یک نمونه عالی از فرمت فایل robots.txt بهینه شده را ارائه می‌دهد: User-agent → Disallow → Allow → Host → Sitemap. این قالب به خزنده‌های موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا به ترتیب به دسته‌ها و صفحات وب دسترسی پیدا کنند.

استفاده از https

ما همیشه توصیه‌هایی در مورد استفاده از https به جای http می‌بینیم اما نمی‌دانیم چرا! استفاده ساده از حالت امن سایت به دلایل زیر در سئو بسیار مفید است:

  • حالت https امنیت کاملی را برای بازدیدکنندگان، داده‌ها، حساب‌ها و سایت شما فراهم می‌کند و در نتیجه تجربه کاربرd را بهبود می‌بخشد.
  • گوگل با بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو تایید کرده است که سایت‌هایی با اتصال ایمن در نتایج جستجو برای http اولویت دارند.
  • استفاده از https به کاهش شیوه‌های تبلیغاتی بد و افزایش ترافیک کمک می‌کند.

چگونه از http به https تبدیل کنیم؟

  • گواهی SSL نصب کنید، اکثر هاست‌ها آن را رایگان ارائه می‌دهند.
  • دامنه را برای اشاره به https به روز کنید.
  • تمامی صفحات http را به https هدایت کنید.
  • سرچ کنسول گوگل را دوباره تایید کنید.
  • نقشه سایت خود را دوباره با لینک جدید برای مدیران وب ارسال کنید.
  • فایلtxt را آپدیت کنید.
  • تنظیمات خود را در گوگل آنالیتیکس به روز کنید.

اگر هاست شما https را به صورت رایگان ارائه نمی‌کند، باید یک گواهی SSL خریداری کنید.

بهبود سرعت وبسایت

بهینه سازی سرعت سایت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در بازاریابی دیجیتال است و متاسفانه بسیاری از سایت‌ها از کندی صفحات خود رنج می‌برند. سرعت بارگذاری سایت بر بسیاری از موارد از جمله زمان بازدیدکنندگان در وبسایت شما، رتبه بندی جستجوی ارگانیک و هزینه‌های پرداخت به ازای کلیک (گوگل ادز) تأثیر می‌گذارد. پس باید روی افزایش سرعت وبسایت خود برای بهبود عملکرد آن کار کنید. موارد زیر مهمترین مراحل و راه‌های افزایش سرعت وب سایت‌ها هستند:

  • هاست با سرعت بالا خریداری کنید: اولین کار برای افزایش سرعت سایت این است که هاست با سرعت بالا، آپتایم 99 درصد با پشتیبانی سریع و همه جانبه تهیه کنید. معمولاً برای وبسایت‌ها با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هاست مخصوص وردپرس توصیه می‌شود.
  • HTML، CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید: افزونه‌هایی که فایل‌های جاوا اسکریپت یا CSS را بارگیری می‌کنند، به حداقل برسانید یا حذف کنید. فایل‌های جاوا اسکریپت را در یک فایل ترکیب کنید. برای کاهش زمان بارگذاری صفحه، فایل‌های CSS را در یک فایل ترکیب کنید.
  • فشرده سازی GZIP را فعال کنید: برای کاهش زمان دانلود فایل‌های HTML ،CSS و جاوا اسکریپت نگران نباشید. همه مرورگرهای مدرن از GZIP پشتیبانی می‌کنند و در حال حاضر به طور خودکار تمام درخواست‌های HTTP را مدیریت می‌نمایند.
  • کش مرورگر را فعال کنید: مرورگر شما صفحه وب را ذخیره خواهد کرد. دفعه بعد که از وب سایت ان یا صفحه دیگری بازدید می‌کنند، مرورگر می‌تواند صفحه را بدون ارسال درخواست HTTP دیگری به سرور برای موارد ذخیره شده بارگذاری کند.
  • فایل‌های CSS و JavaScript را کوچک کنید: بسیاری از افزونه‌های وردپرس این کار را برای شما انجام می‌دهند و بهترین آنها WP Rocket و WP Super Cache هستند.
  • حجم محتوای سایت خود بهینه کنید: برای بهینه سازی رسانه در سایت خود، به جای تغییر اندازه، باید تصاویر را با اندازه صحیح بر اساس اندازه صفحه نمایش خود ذخیره کنید. بهینه کردن حجم عکس‌ها و ویدئوها به طور قابل توجهی سرعت صفحات شما را افزایش می‌دهد.

2- سئوی خارجی (Off-Page SEO)2- سئوی خارجی (Off-Page SEO)

اهمیت سئو خارجی کمتر از سئو داخلی نیست. زمانی که محتوایی با کیفیت بالا در بیش از یک سایت در دسترس باشد، فاکتور رتبه بندی سئوی خارجی خواهد بود. اصطلاح «سئوی خارجی» به معنای لینک سازی در محتوایی است که در وبسایت‌های دیگر و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی بازنشر می‌شوند. از این طریق بک لینک ایجاد می‌کنید و آن را به موتورهای جستجوی مختلف ارسال می‌کنید.

عناصر سئوی خارجی عبارتند از:

  • بک لینک
  • پست مهمان
  • سیگنال‌های اجتماعی
  • ارسال نظرات در وبلاگ‌های دیگر
  • به اشتراک گذاری عکس‌ها

در ادامه توضیح ساد‌ه‌ای از هر عامل موثر در سئوی خارجی آورده‌ایم:

1- بک لینک

بک لینک‌های باکیفیت یکی از مهم‌ترین عوامل برای افزایش رتبه وبسایت هستند. راه درست لینک بیلدینگ ضروری است تا گوگل سایت شما را جریمه نکند. تعداد بک لینک‌های با کیفیت بالا که وبسایت شما از سایر سایت‌های دامنه معتبر دریافت می‌کند، در سئوی خارجی ضروری است و سایت شما را قابل اعتماد می‌سازد. باید توجه داشته باشید که کیفیت بک لینک‌ها بسیار مهمتر از تعداد آنهاست. دریافت یک بک لینک با کیفیت بالا از یک سایت قابل اعتماد بهتر از 100 لینک بی‌کیفیت است. ارسال محتوای باکیفیت اولین قدم برای دریافت بک لینک با اشتراک گذاری آن در هر مکانی است.

2- پست مهمان

پست مهمان بهترین راه برای لینک بیلدینگ است و بستگی به انتشار پست مهمان در سایت دیگری دارد که محتوای مشابهی را به سایت شما توسط موتورهای جستجو ارائه می‌دهد.

3- سیگنال‌های اجتماعی

تبلیغ سایت در شبکه‌های اجتماعی مهم است. بنابراین شما باید صفحات سایت خود را در محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام ایجاد کنید و لینک‌های صفحات سایت خود را در آنها منتشر نمایید. این کار کمک زیادی به معرفی سایت شما به کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

4- ارسال نظرات در وبلاگ‌های دیگر

نظرات خود را با لینک سایت خود در بخش نظرات سایر وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها ارسال کنید که محتوای مشابهی ارائه می‌دهند. بنابراین ربات‌های موتورهای جستجو این لینک‌ها را می‌خزند و آنها را به سایت شما هدایت می‌کنند.

5- به اشتراک گذاری عکس‌ها

یکی دیگر از راه‌های موثر برای بهبود سئوی خارجی، ارسال عکس در سایت‌های اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا و فوتوباکت است. فقط کافی است لینک سایت خود را در این سایت‌های اشتراک گذاری عکس قرار دهید.

بهترین ابزارهای سئوبهترین ابزارهای سئو

در ادامه به بهترین ابزارهای آنلاین رایگان و پولی سئو اشاره می‌کنیم:

  • GuinRank: به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید محتوای قدرتمندی تولید کنید که امکان رقابت با دیگر وبسایت‌ها را داشته باشد.
  • Ahrefs: شما می‌توانید یک گزارش مفصل ایجاد کنید که به شما در سئو کمک می‌کند. این ابزار برای کاربران متوسط ​​و پیشرفته، فریلنسرهای سئو و آژانس‌های بهینه سازی موتورهای جستجو مناسب‌تر است.
  • SEMrush: به شما کمک می‌کند تا جزئیات سایت خود را برای بهبودهای مورد نیاز سئو در معرض دید قرار دهید. رقیب Ahrefs، این دو ابزار اغلب به جای یکدیگر یا حتی در ترکیب با هم استفاده می‌شوند اما SEMrush تعادلی بین کل نگری و تجربه کاربر ایجاد می‌کند.
  • کنسول سرچ گوگل: رایگان است و باید وبسایت خود را در آن ارسال کنید تا در نتایج جستجوی Google ظاهر شود. در کنسول سرچ نقشه سایت را ارسال کنید و نتایج جستجو را ببینید.
  • Moz Pro: در مقایسه با سایر ابزارها، Moz Pro کمی آسان‌تر از Ahrefs یا SEMrush است اما در تجزیه و تحلیل سئو نیز کمی ضعیف‌تر محسوب می‌شود.
  • Screaming Frog SEO: یک ردیاب لینک وب است که قادر به انجام جستجوهای سریع URL است. همچنین می‌تواند سایت شما را برای لینک‌های شکسته برای سئو اسکن کند.

بهینه سازی سئو موبایل چیست؟

سئوی موبایل ستون فقرات رتبه بندی موتور جستجوی گوگل است. گوگل جستجوی موبایل را به دسکتاپ ترجیح می‌دهند زیرا بهینه سازی موبایل برای بهبود تجربه کاربری ضروری است. آیا سایت شما با موبایل سازگار است؟ بیایید به شما نشان دهیم که چگونه سایت خود را برای موبایل با این اقدامات حیاتی سازگار کنید:

  • علاوه بر AMP از طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو) نیز استفاده کنید.
  • همه قالب‌های محتوا (متن، ویدئو، تصویر، و غیره) باید قابل خزیدن در موبایل باشند.

سه عنصر ضروری یک سئوی موثر شامل ارتباط موثر، اطلاعات مفید و بک لینک‌های با کیفیت است.

تفاوت SEO و SEM چیست؟

اینها مهم‌ترین اصطلاحات بازاریابی دیجیتال هستند و بیایید معنای هر اصطلاح را به شرح زیر توضیح دهیم:

  • SEM: مخفف عبارت «Search Engine Marketing» است که شامل تبلیغات پولی مانند PPC (پرداخت به ازای کلیک) و CPC می‌شود. همه جستجوهای پولی از طریق موتورهای جستجو مانند گوکل و بینگ را شامل می‌شود.
  • SEO: منظور از بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی برای بهینه سازی محتوا و سایت از طریق سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال است. تعریف سئو را قبل‌تر به طور مفصل شرح دادیم.

سئوی کلاه سفید در مقابل سئوی کلاه سیاه

شیوه‌های خاصی در فرآیند سئو استفاده می‌شوند که به آنها سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه می‌گویند. از این اصطلاحات برای تمایز بین آنچه سئوی خوب و بد است استفاده می‌شود. ما معنای هر اصطلاح را در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • سئو کلاه سفید: از روش‌های اخلاقی در سئو استفاده می‌کند و در چارچوب قوانین الگوریتم‌های گوگل است.
  • سئو کلاه سیاه: از شیوه‌های غیراخلاقی و غیرصادقانه استفاده می‌کند که با روش‌های بهینه ‌سازی موتور جستجو در تضاد است.

همانطور که می‌بینیم، گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های جستجوی خود را به روز می‌کند و به راحتی می‌تواند فریب و دستکاری عمدی را تشخیص دهد. تفاوت بین سئو کلاه سیاه و سفید را با مثال‌های توضیح خواهیم داد تا بیشتر متوجه شوید:

  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای آموزش یا پاسخ به یک سوال ضروری برای کاربران یک تجربه کاربری عالی را فراهم می‌کند و تحت نام سئو کلاه سفید قرار می‌گیرد.
  • خرید بک لینک برای بالا بردن رتبه دامنه، محتوای کپی، پر کردن مقاله با کلمات کلیدی تکراری و غیره همه تحت نام سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرند.

برخی از روش دیگری به نام سئو کلاه خاکستری استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، محتوایی که تکراری و کپی نباشد و در عین حال برای کاربر ارزش چندانی نیز ندارد، جزء سئو کلاه خاکستری محسوب می‌شود.

عوامل موثر در سئو سایتتاثیر عمر دامنه در سئو

دامنه‌های قدیمی بیشتر مورد اعتماد هستند. به گفته گوگل، وبسایتی که بیش از یک سال از راه اندازی آن می‌گذرد، اعتبار بیشتری نسبت به یک وبسایت جدید دارد. تاریخچه دامنه نیز مهم است. برای مثال، اگر چند سال پیش یک وبسایت اسباب بازی می‌فروخت و اکنون به نوشتن در زمینه تجارت و بازاریابی می‌پردازد، گوگل معیار اعتماد به این وبسایت را کاهش می‌دهد.

افزودن صفحه «تماس با ما» ضریب اعتماد یک وبسایت را در چشم موتورهای جستجو افزایش می‌دهد. به‌روزرسانی وبسایت به این معناست که از آخرین ساختار کد استفاده می‌کند که هک شدن آن را سخت خواهد کرد. این امر جذابیت وبسایت را در نظر گوگل افزایش می‌دهد. اضافه کردن صفحات خدمات سیاست حفظ حریم خصوصی نیز توسط موتورهای جستجو مانند گوگل قدردانی می‌شود زیرا آن را عاملی برای اعتماد می‌دانند.

عوامل موثر در سئو سایت

گوگل به عنوان موتور جستجوی پیشرو، روزانه بیش از 6.5 میلیارد جستجو را پردازش می‌کند. بنابراین، رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل پتانسیل جذب ترافیک قابل توجهی را به سایت شما دارد. به همین دلیل توجه دقیق به فاکتورهای رتبه بندی گوگل ضروری است. این عوامل به طور مداوم همراه با الگوریتم‌های جستجوی گوگل در حال تغییر هستند. آنها به ارائه مرتبط‌ترین محتوا برای تجربه کاربری بهتر کمک می‌کنند. از زمان بارگذاری صفحه تا امنیت وب سایت، در ادامه به مهمترین عوامل رتبه بندی سئو اشاره می‌کنیم:

سرعت سایت

این معیار مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه وب بارگذاری شود را مشخص می‌کند. یک صفحه با بارگذاری سریع می‌تواند به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. به طور منظم بر عملکرد سایت خود نظارت داشته باشید و از ابزارهای تجزیه و تحلیل سرعت مانند Google’s PageSpeed ​​Insights و Pingdom Speed ​​Test استفاده کنید تا اطلاعات کافی از عملکرد سایت خود به دست آورید.

سازگاری با موبایل

یک طراحی واکنش‌گرا (ریسپانسیو) به طور خودکار عناصر وبسایت را برای تناسب با اندازه‌های مختلف صفحه تنظیم می‌کند. این مهم تجربه بهینه‌ای را برای بازدیدکنندگان در دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند. صفحات سایت‌های واکنش‌گرا و سازگار با موبایل در نتایج جستجو بالاتر نشان داده می‌شوند. برای اندازه گیری قابلیت استفاده سایت خود از Mobile-Friendly Test استفاده کنید.

محتوا با کیفیت بالا

اطلاعات مرتبط و واقعی را برای پاسخ به سؤالات خاص ارائه دهید. گوگل مواردی مانند طول مقاله، هدینگ‌ها (H1، H2 و بیشتر)، کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات محتوا را ارزیابی می‌کند. همیشه محتوای منحصر به فرد و یونیک (غیر کپی) ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید و دید سایت خود را افزایش دهید.

تاثیر عمر دامنه در سئوبک لینک‌ها

همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، بک لینک‌ها به عنوان شاخصی از اعتبار سایت شما عمل می‌کنند. هنگامی که یک وبسایت لینک شما را در محتوای خود قرار می‌دهد، سایت شما را به عنوان منبع مرتبط می‌شناسد. صفحات با بک لینک‌های با کیفیت از سایت‌های معتبر می‌توانند در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

تجربه کاربری

گوگل تجربه کاربری را از طریق سیگنال‌های متعدد از جمله نرخ پرش و زمان ماندن در صفحه اندازه گیری می‌کند. هنگامی که بازدیدکنندگان به سایتی مراجعه می‌کنند و بلافاصله و سریع سایت را ترک می‌کنند، گوگل آن سایت را نامربوط در نظر می‌گیرد. در نتیجه، اگر بازدیدکنندگان برای مدتی در سایت شما بمانند، این نشان می‌دهد که سایت اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

سئو یک ماجراجویی است که در آن برای زنده ماندن به مهارت‌های زیادی، چه فنی و چه غیر فنی نیاز دارید.

امنیت سایت

امنیت سایت شامل تمام اقدامات برای محافظت از یک وبسایت و بازدیدکنندگان آن در برابر حملات سایبری است. بنابراین، گوگل وبسایت‌هایی را که با https ایمن شده‌اند در اولویت قرار می‌دهد. یک سایت بدون https به عنوان غیر امن علامت گذاری شده است و به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را از خود دور می‌کند. از آنجایی که امنیت اولویت اصلی هر کاربر است، اضافه کردن گواهینامه SSL به سایت شما ضروری است.

کلام آخر

کار بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو شامل عوامل و شیوه‌های متعددی است. استراتژی‌های سئو به طور مداوم در حال تکامل هستند تا با الگوریتم‌های موتور جستجوی همگام شوند. سایتی با سئوی خوب شانس بسیار خوبی برای ظاهر شدن در نتایج جستجو و افزایش ترافیک دارد. برای اطمینان از اجرای بهترین شیوه‌های سئو باید بر روی سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی وبسایت خود کار کنید. به خاطر داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است. برای به دست آوردن مزایای قابل مشاهده در طولانی مدت، باید به طور مداوم استراتژی سئو خود را برنامه ریزی کنید و جدیدترین عوامل و شیوه‌های سئو را به کار بگیرید.

منبع: guinrank.com ، deskera.com

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *